Att ta hand om sig själv.

Nytt år, nya löften...
 
Bestämde att detta år är 'ta hand om mig' året.
Vad innebär det?
Detta år ska jag fördjupa mig i mig, Alltid se till att jag har ett fint yttre för det får det inre att må bättre, men att ta hand om mitt inre och fördjupa mig i vissa områden är nummer ett i år.
 
Jag har alltid varit en 'stark' person och karaktär men har på senare tid insett att det är en del fasad där. Visst jag är stark men har stunder där jag vacklar ordentligt och då känner jag mig väldigt ensam. Har ingen som tar hand om mig när jag behöver det, där det känns naturligt att den ska kliva in och prata vett i min skalle. Att vara ensam behöver inte betyda att man inte har vänner, för det har jag, massor som betyder oerhört mycket. Men ensamhet grundar sig i så mycket mer. Jag kan känna mig ensam när jag sitter på krogen med tio pers. För just då handlar det inte om dom som sitter runt mig utan vad som händer i min skalle. Jag är egentligen ingen social person, utan det är en roll jag skapat mig under åren. Jag trivs bäst när jag är med en eller två personer och kan prata om allt mellan himmel och jord. Älskar att prata, älskar att lyssna, älskar att analysera olika synvinklar. Men kan bara göra en sak i taget. När det är tio personer runt mig känner jag att mitt fokusområde studsar från person till person utan att ta fäste. Vilket gör mig tyst, för jag är ingen kallpratare. Lärde mig vid ung ålder att alltid lyssna och endast tala när det fanns behöv för det. Vilket gör att ibland så slår det bakut. Tex när jag dricker alkohol. Blir så mycket mer framåt och kan prata med folk om precis vad som helst. Vilket även gjort att jag i efterhand skäms över vissa saker.
För det är inte så jag levt mitt liv tidigare år. Då är ju frågan är det något att skämmas över? Egentligen inte.
Människor i min omgivning ska ju inte döma mig och det gör dom oftast inte däremot så har jag en egen domarpanel i mitt huvud som säger att så kan du ju inte göra eller säga, vad är det för fel på dig?!  Är en perfektionist men vad är perfekt egentligen?
Vill vara avslappnad och bara njuta av livet men lyckas inte hela vägen.  Har så många hinder i min väg, men måste ju börja någonstans och detta får vara det första området jag berör. Att bli mer socialt anpassad och inte vara så allvarlig. Att när jag känner mig ensam ty mig till någon som har tid och ork att lyssna. Att få människor i min omgivning att känna sig mer sedda utav mig. Att omge mig av vänner som ger mig något i utbyte och ge dom det stöd som jag kan ge dom.
 
Detta är en del av det jag ska fokusera på i år. Att sluta döma mig själv och att släppa loss lite mer.
Saknar mina katter oerhört! Detta är min fina Amber  ♥
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0